Jag hittar. Jag hittar inte på. Jag lyfter fram det jag hittar i ljuset, förpackar det på ett unikt sätt och presenterar allt i nya sammanhang.

Så jobbar jag när jag skapar, vårdar och renoverar varumärken. Med ett syfte – hållbarhet.
Varumärken ska hålla. Länge. Inte bara idag och imorgon utan hela vägen in i framtiden.
För jag vet att hållbara varumärken är lika med framgångsrika varumärken.

Har 30 års erfarenhet från reklam- och kommunikationsbranschen och ett passionerat intresse för färg och form, varumärken, typsnitt, kreativitet och kommunikation. Och hållbarhet, förstås. Hållbarhet i ekonomi, miljö och människor.

Jag tar tag i en utmaning och fokuserar på lösningen. Hittar det bästa sättet att jobba på – ett sätt som passar syftet, situationen och organisationen.

Siw Lövkvist
Strategisk Art Director, Varumärkesstrateg & Grafisk formgivare
0760-44 29 93
Mejla mig
Linkedin

Green Onions medlemmar

Mitt mål. Av de 17 globala målen i Agenda 2030 känner jag särskilt starkt för Mål 12 om hållbar konsumtion och produktion. Det innebär, utöver miljöfördelar, sociala och ekonomiska fördelar såsom ökad konkurrenskraft, tillväxt på såväl den lokala som globala marknaden, ökad sysselsättning, förbättrad hälsa och minskad fattigdom. Hur uppnår vi detta? Jag tror att vi gör det genom att förändra attityder. Med information, kommunikation och nudging så vet jag att vi tillsammans kan förändra oss själva och vår omgivning. Så att alla – du och jag, företag, organisationer och myndigheter – fattar hållbara beslut (sådana som är bra för hela samhället, inte bara för beslutsfattaren själv). Det ska vara lätt att göra rätt.

Green Onions medlemmar