Vägen ut ur en kris kräver ett visst mått av empati, innovation, flexibilitet – och mod!

Det handlar inte bara om vilja att ta ett socialt ansvar utanför den egna verksamheten utan också att visa förmågan att kunna tänka lite större och leta fram sina dolda resurser.

Idag behöver fler företag gå från de traditionella tankarna kring CSR till att genom CSV – Creating Shared Value – mer aktivt bidra till en bättre värld.

Ska vi klara att uppfylla de globala målen i Agenda 2030 i tid måste näringslivet öka takten. Det kräver svar på en rad frågor som:

  • Vad händer när hållbarhetsargumentet blivit en hygienfaktor i kommunikationen?
  • Hur kan företag öka sin konkurrenskraft och samtidigt skapa samhällsnytta?
  • Vilket oväntat mervärde kan just ditt företag bidra med?
  • En öppen diskussion och några korta övningar hjälper oss att ta nästa steg på hållbarhetsresan!

Moderatorer

Maria Lindberg Howard
Hållbarhetscoach, copywriter och journalist. Jag hjälper företag att kickstarta sitt hållbarhetsarbete och finna sitt varför. Genom att formulera och kommunicera mål och vision kan de sprida sina hållbarhetsberättelser på ett transparent och trovärdigt sätt.

Siw Lövkvist
Strategisk Art Director, varumärkesstrateg och grafisk formgivare. Jag har ett passionerat intresse för färg, form, varumärken och kommunikation och hjälper företag att bidra till en samhällsförändring så att vi alla fattar fler hållbara beslut.

Anja Callius
Fotograf och bildbanksproffs. Gestaltar människor, ting och miljöer både i studio och på plats. Min passion är att få dela med mig av vad jag ser och att använda min kunskap till att hjälpa företag med sitt hållbarhetsarbete.

Föreläsningen har hållits för medlemsföretag hos Stockholms Handelskammare samt i en specialanpassad version för medlemsföretag i Marknadsföreningen i Stockholm. 

Vill du veta mer eller boka en aktivitet?

Ta kontakt så diskuterar vi ett upplägg! 

    Jag accepterar villkoren. Vi använder dina uppgifter enbart för att kommunicera med dig.

    * Obligatoriskt